prof. consilier scolar Geta Raduta
Facultate, specializare sociologie-pshologie
Master, Managementul Organizational si Resurse Umane
gradul didactic II, vechime in invatamant 14 ani;
Experienta profesionala:
- profesor logoped, profesor de discipline socio-umane si profesor consilier scolar;
- formator judetean consiliere si orientare din 2006;
Traseul profesional: - prof. logoped in perioada 1996-2003 (la Scoala Speciala Nr. 1 Slobozia, Gradinita Speciala Slobozia, GPP Nr. 1 ,,Junior” Slobozia);
- profesor discipline socio-umane in perioada 2003 - 2009, la Gr. Sc. Agricol Tandarei, profesor de psihologie la Gr. Sc. ,,Mihai Eminescu” Slobozia si la Scoala Postliceala Sanitara ,,Christiana” Slobozia;
- profesor de psihologie la Gr. Sc. ,,Mihai Eminescu” Slobozia din 2010 - in prezent;
- profesor psiholog titular la Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica Ialomita in perioada 2004-2006;
- in prezent, profesor consilier scolar titular in cadrul Scolii Nr. 3 Slobozia din 2006, la Cabinetul Scolar de Asistenta Psihopedagogica;
- membru al Asociatiei Consilierilor Romani, din februarie 2010;
- auditor in domeniul calitatii;
- profesor mentor in domeniul consilierii scolare;
- formator consilier in domeniul calitatii eduatiei (Aracip)
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 
 

Psihologia copilului

SEMNALE DE ALARMA SI INDICII care ne solicita colaborarea noastra ca parinti cu specialistii - psihologul scolar:

- copilul nu reuseste niciodata sa termine la timp sarcinile scolare (temele);
- caietele copilului sunt dezordonate, scrisul e ilizibil, urat, indescifrabil (disgrafie);
- are dificultate in insusirea cititului, confunda intre ele unele litere ca forma sau ca sunet, inverseaza sunete si litere (dislexie);
- are dificultati in a scrie corect, repetand greselile (disortografia);
- copilul demonstreaza o creativitate si o imaginatie reduse;
- are anumite fobii scolare (se spala prea des pe maini de teama sa nu se murdaresca de cerneala sau de acuarele etc.);
- deseori are cosmaruri;
- are frecvent dureri de cap;
- are tulburari de vorbire, se balbaie, este ecolalic (repeta de mai multe ori un sunet, un cuvant simplu, o silaba la inceputul unui cuvant...) - activitate in colaborare cu logopedul;
- nu reuseste sa execute anumite sarcini ce tin de motricitatea fina, lucruri marunte, mici ca si dimensiuni nu reuseste sa le manipuleze (le scapa din maini);
- este deseori speriat de anumite sarcini scolare, pe care nu doreste sa le inceapa;
- are probleme de concentrare a atentiei;
- se inhiba foarte usor inainte de a incepe o expunere in clasa, in fata clasei, din banca sau la tabla;
- nu reuseste sa stea locului, este instabil intr-o activitate, incepe o sarcina si nu o finalizeaza, (este hiperactiv sau are ADHD);
- nu reuseste sa-si faca prieteni printre colegii de clasa, este izolat si solitar in colectivitatea scolara;
- nu este sociabil;
- agreseaza in mod repetat unii colegi (fie verbal sau fizic sau si verbal si fizic);
- are tulburari de comportament (e agresiv, violent, minte des, fura, a aderat la o gasca de prieteni ,,ciudati”, are multe absente,chiuleste frecvent de la ore, consuma droguri usoare ca tutun, alcool sau alt tip de drog, a abandonat scoala...);
- copilul este invidios, egoist, rasfatat;
- copilul este in permanent conflict si neantelegeri cu fratii lui;
- copilul este ,,rece” din punct de vedere afectiv fata de apropiati (familie);
- copilul trece prin perioada de depresie juvenila (e plangacios, inchis in el, nu comunica problemele lui celor apropiati, nu face fata sarcinilor scolare, e labil emotional si vulnerabil ...) mai ales daca in familie s-a petrecut un eveniment traumatizant din punct de vedere psihologic (deces in familie, divortul parintilor sau abandonul din partea unui parinte, ambii parinti plecati in strainatate sau numai unul);
- are randament scolar redus si note din ce in ce mai mici fata de clasele anterioare;
- copilul nu comunica suficient cu dvs. ca parinte, se ascunde de dvs.;
- copilul face dese crize de personalitate, tipa la dvs., nu va da ascultare, are excese de furie...;
- fata aflata la pubertate pune accent pe detalii vestimentare si costumatii neadecvate varstei, cosmetice si machiaj utilizate in mod excesiv;
- copilul e dependent de calculator si internet, sta ore in sir;
- alte probleme cu care se confrunta copilul dvs. si dvs. personal si pe care doriti sa le clarificati;
- are manifestari anormale pentru varsta lui, ca si exteriorizari (colaborarea cu psihiatrul - psihiatrie infantila);
- are miscari prea lente, greoaie - pentru varsta lui;
(143.75kB)
Evaluarea psihologica a copilului cu VM=0-6 ani
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one